سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واتراستاپ بتن چیست ؟

واتراستاپ بتن چیست ؟

واتراستاپ بتن واتراستاپ بتن چیست ؟ واتراستاپ هایی که برای آب بندی انواع درزهای بتن کاربرد دارند در سه سیستم تزریق ، پی وی سی PVC، واتراستاپ های منبسط شونده بنتونیتی وجود دارند. هر یک از این واتراستاپ های بتن دارای معایب و مزایای زیادی می باشند. واتراستاپ های پی وی سی در دو نوع حفره دار و تخت برای درزهای انبساطی و اجرایی وجود دارند.همچنین این واتراستاپ ها در عرض و ضخامت های مختلفی وجود دارند. وات

واتراستاپ بتن

واتراستاپ بتن چیست ؟ واتراستاپ هایی که برای آب بندی انواع درزهای بتن کاربرد دارند در سه سیستم تزریق ، پی وی سی PVC، واتراستاپ های منبسط شونده بنتونیتی وجود دارند.  هر یک از این واتراستاپ های بتن دارای معایب و مزایای زیادی می باشند. واتراستاپ های پی وی سی در دو نوع حفره دار و تخت برای درزهای انبساطی و اجرایی وجود دارند.همچنین این واتراستاپ ها در عرض و ضخامت های مختلفی وجود دارند. واتراستاپ های پی وی سی بسته به محل کاربرد در دو نوع واتراستاپ های کف خواب و دیواری تولید می شوند. واتراستاپ های PVC از نظر عرض و ضخامت دارای انواع متفاوتی می باشند.

عملکرد واتراستاپ پی وی سی بر مبنای ایجاد سدی در مسیر عبور آب با حداکثر طول مسیر عبور طراحی شده اند. برخی دیگر از انواع واتراستاپ ها براساس ایجاد سد به وسیله انبساط و پرشدن درز و  برخی دیگر براساس پرشدگی درز پس از اجرای سازه طراحی شده اند. لازم به ذکر است این دو نوع سیستم واتراستاپ صرفا برای آب بندی درزهای اجرای کاربرد دارند.

کیفیت واتراستاپ های پی وی سی PVC از نظر دوام دارای اهمیت زیادی می باشد. این کیفیت از دو منظر مشخصات شیمیایی واتراستاپ و مشخصات فیزیکی واتراستاپ قابل اندازه گیری بر اساس استاندارد های موجود می باشد.